Osiągi, które wydają się przeczyć zasadom matematyki. Niezwykle dynamiczny silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 l rozwija większą moc z tej samej pojemności.
Chcesz się przenieść w czasie?
Wsiądź za kierownicę nowej Hondy CR-V i odkryj najnowsze innowacje, które zwiększają przyjemność jazdy i podnoszą standardy prowadzenia samochodu.
Jedź tam, gdzie chcesz
Honda CR-V poradzi sobie w każdych warunkach.
Podczas jazdy w normalnych warunkach samochód wykorzystuje napęd na dwa koła.
Moc, na którą Cię stać
Dokładnie przeanalizowaliśmy, w jakich sytuacjach użytkownicy korzystają z napędu 4WD. Nasz innowacyjny układ napędu 4WD gwarantuje niższe zużycie paliwa, ponieważ włącza się dopiero w momencie, gdy czujniki prędkości obrotowej poszczególnych kół wykryją spadek przyczepności. Dzięki temu dysponujesz maksymalną przyczepnością wtedy, gdy tego naprawdę potrzebujesz. W pozostałych przypadkach korzystasz wyłącznie z napędu na jedną oś, oszczędzając paliwo.
Bezpieczeństwo przede wszystkim
Wszystkie wersje Hondy CR-V zapewniają optymalną przyczepność, stabilność i zwrotność. Dzieje się tak, ponieważ są wyposażone w innowacyjny system kontroli stabilności jazdy (VSA), w skład którego wchodzi kilka systemów podnoszących bezpieczeństwo jazdy.
System kontroli stabilności jazdy (VSA) zwiększa przyczepność, stabilność i zwrotność samochodu.
Po wjechaniu w teren uruchamia się tryb napędu na cztery koła.
Dynamika bez wpływu na środowisko naturalne
Nowy silnik 1,6 i-DTEC rozwija większą moc, ale nie zużywa większej ilości paliwa. Jednostka napędowa powstała w oparciu o technologię Earth Dreams.
Nowy silnik 1,6 i-DTEC jest dostępny w modelu CR-V z napędem na cztery koła. Jednostka rozwija moc 160 KM i moment obrotowy 350 Nm, a emisja CO2 wynosi niespełna 129g/km (wersja z ręczną skrzynią biegów) lub 134 g/km (wersja z automatyczną skrzynią biegów). Takie osiągi gwarantują nadwyżkę mocy i momentu przy zachowaniu niskiego zużycia paliwa.
Silnik przyszłości
Już nie musisz wybierać między osiągami a ekonomią.
Naszym celem jest zapewnienie maksymalnej satysfakcji z jazdy przy minimalnym wpływie na środowisko naturalne. Oto jednostka z serii Earth Dreams Technology, która łączy zużycie paliwa z doskonałymi osiągami. To prawdziwy silnik przyszłości.
Jaki silnik napędza Twój samochód?
Wybierz wersję 2WD lub 4WD - następnie zmodyfikuj samochód wedle swoich potrzeb
2WD
Dzięki nowoczesnym technologiom, które pozwalają zmniejszyć zużycie paliwa, wersja z napędem na dwa koła rozwija moment obrotowy 300 Nm przy emisji CO2 wynoszącej zaledwie 119 g/km*. Wersja jest wyposażona w sześciobiegową, ręczną skrzynię biegów.
4WD
Jeżeli często podróżujesz i pokonujesz długie trasy, rozważ oszczędny, wysokoprężny silnik i-DTEC. Wersje z układem napędu 4WD mogą być wyposażone w 6-biegową przekładnię manualną, 5-biegową (silnik benzynowy) lub 9-biegową (diesel 160KM) przekładnię automatyczną.
*Dane dotyczące zużycia paliwa pochodzą z testów laboratoryjnych wykonanych zgodnie z oficjalnymi dyrektywami Unii Europejskiej i mają charakter poglądowy. Rzeczywiste zużycie paliwa może różnić się od podanego.
Silnik
|
Moc maksymalna
|
Średnie zużycie paliwa*
|
Emisja CO₂
|
---|---|---|---|
2WD | |||
|
120 KM / 4000 obr/min | 4,4 - 4,5 l/100km | 115-119 g/km |
|
155 KM / 6500 obr/min | 7,2 l/100 km | 168 g/km |
4WD | |||
|
160 KM przy 4000 obr./min | 4,9-5,1 l/100 km | 129-133 g/km |
|
160 KM przy 4000 obr./min | 5,1-5,3 l/100 km | 134-139 g/km |
|
155 KM / 6500 obr/min | 7,4-7,6 l/100 km | 173-177 g/km |
|
155 KM / 6500 obr/min | 7,5-7,7 l/100 km | 175-179 g/km |
Optymalna moc
Ekonomia „Power plus” oznacza optymalne osiągi.
Nowa 9-biegowa skrzynia biegów
Innowacyjny silnik o pojemności 1,6 l może współpracować z nowymi, 9-biegowymi automatycznymi skrzyniami biegów. Dziewięć przełożeń oznacza dostępność optymalnego biegu w każdej chwili i korzystnie wpływa na płynność przyspieszania i zwalniania. W rezultacie silnik osiąga większą dynamikę, zużywa mniej paliwa i emituje mniej spalin.
Bezkonkurencyjne osiągi
Wysokoprężny silnik 1,6 i-DTEC stanowi optymalny kompromis między osiągami a ekonomią. Dostępny w wersji 120 KM (z układem napędowym 2WD) i 160 KM (z układem napędowym 4WD), oferuje niezwykłą dynamikę, której nie można porównać z żadnym innym dieslem. Jednostka napędowa generuje moment obrotowy na poziomie 350 Nm, a emisja CO2 kształtuje się na poziomie 115g/km.
Benzynowy silnik 2,0 i-VTEC o mocy 155 KM jest wyposażony w elektronicznie sterowany układ zmiennych faz rozrządu, który optymalizuje moc przy wysokiej prędkości obrotowej i zużycie paliwa przy niskiej prędkości obrotowej silnika. Jednostka napędowa może współpracować z 5-biegową automatyczną skrzynią biegów (napęd 4WD) lub 6-biegową ręczną skrzynią biegów (napęd 2WD lub 4WD).
Zobacz, ile możesz oszczędzić
Funkcja Eco Assist wspomaga ekonomiczną jazdę.
Przycisk Econ optymalizuje zużycie paliwa samochodu i powoduje, że emituje on minimalną ilość CO2 (nawet 119 g/km). Zestaw wskaźników Hondy CR-V informuje również kierowcę o ekonomicznym stylu jazdy, zmieniając kolor od niebieskiego do zielonego. Dzięki temu z czasem nauczysz się jeździć ekonomicznie.
-
System utrzymywania pojazdu na wybranym pasie ruchu (LKAS)
Ten innowacyjny system wykorzystuje kamerę zamontowaną za lusterkiem wstecznym do monitorowania oznaczeń znajdujących się na jezdni. System LKAS oblicza niezbędną siłę, z jaką należy obrócić kierownicę, aby utrzymać samochód na wybranym pasie ruchu i emituje sygnał dźwiękowy, aby zasygnalizować zjeżdżanie z wybranego pasa ruchu.
-
Pakiet Honda SENSING
W skład pakietu wchodzą wszystkie systemy bezpieczeństwa oferowane w ramach zaawansowanego systemu wspomagania kierowcy, m.in. system ograniczający skutki kolizji, tempomat adaptacyjny i system utrzymywania pojazdu na wybranym pasie ruchu.
Pakiet Honda SENSING realnie wspomaga kierowcę podczas jazdy i ostrzega o zagrożeniu ze strony innych pojazdów oraz pieszych. Zwiększa bezpieczeństwo, emitując wizualne i dźwiękowe ostrzeżenia. W razie potrzeby automatycznie uruchamia układ hamulcowy pojazdu.
-
Utrzymywanie bezpiecznej odległości przez system CMBS
Jednym z rozwiązań, które wchodzą w skład zaawansowanego pakietu wspomagającego kierowcę (ADAS), jest system ograniczający skutki kolizji (CMBS), który utrzymuje bezpieczną odległość od innych użytkowników i przeszkód znajdujących się na drodze. System CMBS wykorzystuje nadajnik radarowy do wykrywania potencjalnych zagrożeń. System jest sprzężony z pasem bezpieczeństwa i informuje kierowcę o zagrożeniu za pośrednictwem sygnałów dźwiękowych i wizualnych.
-
Tempomat adaptacyjny
Zwiększa bezpieczeństwo, umożliwiając ustawienie prędkości i odległości od poprzedzającego pojazdu. Układ stale monitoruje te parametry i modyfikuje prędkość jazdy, jeżeli zachodzi taka potrzeba. Układ monitoruje pojazdy jadące z przodu oraz te, które znajdują się na sąsiadujących pasach, i potrafi przewidzieć zajechanie drogi przez inny pojazd z 5-sekundowym wyprzedzeniem.
Zaawansowane systemy bezpieczeństwa
Co jest najważniejszym elementem każdego samochodu marki Honda? Jego pasażerowie. Najnowsza Honda CR-V wyznacza nowe standardy w dziedzinie bezpieczeństwa.
Model jest wyposażony w system aktywnego hamowania w ruchu miejskim (standardowe wyposażenie wersji Comfort), który monitoruje pojazdy znajdujące się z przodu i ostrzega o ryzyku kolizji, dając kierowcy czas na reakcję. Ponadto pojazd może być wyposażony w system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu, który pomaga utrzymać zajmowany pas ruchu. Bezpieczeństwo podnosi również zaawansowany system ostrzegania o ryzyku zderzenia czołowego, który monitoruje otoczenie pojazdu i pozwala uniknąć wypadku.
Najbezpieczniejsza Honda CR-V
Honda CR-V to perfekcyjna stylistyka, ale również najwyższy poziom bezpieczeństwa. Dowodem jest pięć gwiazdek uzyskanych w testach Euro NCAP.
Inteligentna ochrona
Kontrolowane strefy zgniotu pochłaniają część energii podczas zderzenia, minimalizując skutki kolizji i obrażenia pasażerów.
Inteligentne poduszki powietrzne
Przednie poduszki powietrzne są wyposażone w dwustopniowe napełniacze, co umożliwia dostosowanie ich objętości do siły uderzenia. Boczne kurtyny powietrzne chronią kierowcę i pasażerów w przypadku uderzeń w bok pojazdu.
Elektryczny układ wspomagania kierownicy z dynamiczną regulacją siły wspomagania (MA-EPS)
Układ wykrywa niestabilność samochodu w warunkach niskiej przyczepności zarówno podczas skręcania, jak i hamowania. Układ automatycznie sugeruje kierowcy, w którą stronę należy obrócić kierownicę, aby utrzymać pożądany tor jazdy.
System awaryjnego hamowania (ESS)
System automatycznie uruchamia hamulce i włącza światła awaryjne, gdy wykryje hamowanie awaryjne, aby zasygnalizować gwałtowne hamowanie kierowcom samochodów jadących z tyłu.
Bezpieczeństwo pieszych
Budowa przedniej części nadwozia Hondy CR-V powoduje, że ta część samochodu pochłania energię uderzenia w przypadku potrącenia pieszego.