Euro 5 wkrótce zacznie obowiązywać - Honda ogłasza zakończenie sprzedaży modelu Civic Type R.

dodano: 12.08.2010

 

W związku z rychłym wejściem w życie restrykcyjnej normy dotyczącej emisji spalin - Euro 5, Honda poinformowała o planowanym na koniec 2010 roku zakończeniu sprzedaży modelu Civic Type R w wielu rejonach Europy.

 

 

Zgodnie z trendem obowiązującym w rejonie europejskim, producenci samochodów oferują coraz to oszczędniejsze, emitujące niewielką ilość zanieczyszczeń do atmosfery pojazdy. Wiele państw doceniło wysiłki tych firm, a ich rządy opracowały systemy wspierające sprzedaż proekologicznych produktów, gdyż rezygnacja z tych bardziej uciążliwych dla środowiska jest nieuchronna. Honda ma nadzieję na podobne inicjatywy tam, gdzie jeszcze ich nie podjęto. Firma kończy bowiem sprzedaż swojego kultowego modelu w wielu krajach Europy.

 

 

Honda nie zrezygnowała jednak ze sportowego DNA. Oferując kolejne modele wyposażone w coraz to bardziej nowoczesne i respektujące środowisko naturalne napędy, firma pracuje nad tym, by oprócz małego spalania i niskiego poziomu emisji spalin, pojazdy Hondy oferowały typowy dla tej marki dreszczyk emocji. Taka idea przyświecała wprowadzeniu na rynek modelu CR-Z. Prowadząc to małe hybrydowe coupe, kierowca może skorzystać z trzech trybów jazdy, w tym trybu pozwalającego na prowadzenie auta w sportowym stylu.

 

 

W Polsce norma Euro 5 zacznie obowiązywać tak samo, jak w większości krajów europejskich. Być może nowe przepisy przyczynią się do wzrostu świadomości ekologicznej społeczeństwa i w konsekwencji zwiększenia zainteresowania zakupem samochodów z napędem przyjaznym dla środowiska naturalnego.

 

 

***

 

Civic Type R, 3-drzwiowy hatchback wyposażony w 201-konny, kręcący się do 8000 obrotów silnik, zadebiutował w 2006 roku. Agresywna stylistyka auta była dość zaskakująca w porównaniu z konserwatywnym wyglądem poprzednika tego modelu. W większości krajów europejskich, Type R'a  będzie można nabyć tylko do stycznia 2011 roku, ponieważ nie spełnia on normy Euro 5. Samochód ten nadal będzie produkowany w fabryce w Swindon, w Wielkiej Brytanii i sprzedawany w rejonach Europy, w których norma nie obowiązuje.